poster

Homicidal

Horor / Mysteriózní / Thriller

USA, 1961, 87 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • majo25
    **

    Filmu nemožno uprieť celkom dobrú mysterióznu atmosféru, takú typickú čiernobielu trilerovskú. Ale keď dôjde na lámanie chleba, dostavujú sa chyby a chybičky. Logické i tie v spracovaní. Film jednak vyzerá ako o 10 rokov starší kúsok a za druhé je na to, čo ponúka, príliš ukecaný a príliš vysvetľujúci. To si fakt niekto myslel, že keď vošiel na scénu Warren, že to nebola iba prezlečená Emily? S týmto zvratom chceli tvorcovia vyrukovať v závere filmu? Smiešne. A keď pred záverom sa na obraze objavili stopky s odpočívaním sekúnd, dokedy môžu odísť tí diváci z kina, ktorí nechcú vidieť tie nasledujúce "hrozné" veci, nevedel som, či sa mám smiať alebo sa prefackovať, či nesnívam. Chce sa to hrať na hitchcocovku, ale je to pritom iba lacné trilerovské béčko pripomínajúce skôr epizódu z nejakého trilerovsky zameraného antologického seriálu. Tie však mali stopáž iba do 50 min.(21.12.2018)

  • Oskar
    ****

    Tolikrát jsem se o nějakém filmu dočetl, že navazuje na filmy "jako Psycho a Homicidal", až mi to nedalo a tajemný Homicidal jsem si sehnal. Vedla mě jen a jen touha zjistit, čím si zaslouží být vedle jednoho z nejlepších filmů všech dob tak často kladen. Srovnání se proto neubráním ani při hodnocení. Mno... Je to nový pokrm ze stejných ingrediencí. I v Homicidalu je chladná blondýnka na dráze zločinu, invalidní stará žena, temný stín dominantního rodiče a několik vražd nožem. Ale spojnice mezi těmito body jsou jiné. William Castle není Alfred Hitchcock. Stejně jako z filmu Strait-jacket, je i z Homicidalu zřejmé, jak moc se mu chtěl podobat. Dokonce po jeho vzoru film osobně uvede krátkým prologem. Podobá se v tom Vladimíru Slavínskému, který svým velmi lidovým způsobem (protože pro jiné publikum) recykloval trendy, nastolené Martinem Fričem. Takže Psychu se film rozhodně nevyrovná, přesto stojí za vidění a díky jednomu nevšednímu hereckému výkonu, který naplno oceníte až na konci, má své místo v historii "twist-endů" předplacené. Na druhé straně musím zkritizovat množství užvaněných scén, kde postavy formou dialogu o něčem, co je jim dávno známé, předžvykují publiku svou spletitou minulost a IMHO tím zas a znovu brzdí plynulý spád příběhu. Perličkou, která dnes bude budit spíš smích, je "fright-break". Na určitém místě filmu se objeví schéma ciferníku, odpočítávajícího 45 vteřin, a hlas vypravěče naléhá na diváky, kteří jsou příliš vyděšeni, aby opustili kino před koncem, který by nemuseli snést. ;-) Ale podívejte se. Myslím, že je to druh filmu, který pořád ještě polovina lidí ocení, jak bylo zamýšleno, a druhá se dobře pobaví na účet tvůrců. Moje titulky najdete zde 70%(31.10.2010)

  • noriaki
    ****

    Slušný mysteriózní thriller se zvláštním kouzlem které jsem zatím zažil jenom při sledování majstrštychu Eda Wooda. Homicidal se vyznačuje jakousi naivní přímočarostí, obrovskou touhou po kvalitě, ale přesto působí skrz naskrz neumětelsky. Herci, dialogy, režie, efekty, vše kličkuje v rozmezí mezi áčkovostí a neschopností, a dává tak snímku punc neobvyklosti a skoro absurdnosti. Nevím jak to působilo ve své době, na mě film fungoval perfektně. O atmosféře strachu se nedá moc mluvit, přesto je napínavý od začátku do konce. Navrch se může pochlubit pointou které neublížilo ani to že je dopředu odhadnutelná.(27.3.2012)

  • J*A*S*M
    ****

    Velmi příjemný následovník Psycha. Záměrně píšu následovník a nikoli vykradač, neboť i přes zřetelnou inspiraci Hitchovým majstrštykem nevidím důvod, proč by se divák Psycha znalý nemohl výtečně bavit i u Homicidal. Šokující pointa je (z části) dost čitelná, její předčasné odhalení ale paradoxně snímku v určitých místech přidává ještě více napětí. Předfinálová bubupauza je pak z dnešního pohledu mimo mísu, nebudu ale říkat, že ta sekvence, která po ní následuje, nedokáže kapku strachu vyvolat. Protože dokáže. Celkově hodnotím Homicidal jako povedený mysteriózní thriller, který jednak funguje tak jak má a jednak jsou na něm pozoruhodné i určité prvky, které již dnes nefungují (to, co by se dnes vyřešilo několika flashbacky, musí postavy strojeně okecávat). 8/10 Horror movie of the Year(25.1.2011)

  • MarekT
    ****

    Psycho a Homicidal. Na papíře to vedle sebe vypadá pěkně, ale to by nesměl být tento snímek pouhou opakovačkou toho, čím Mistr napětí šokoval před půlstoletím široké publikum. Občas je ale příběh posouván do jiné roviny, nezávislé na Psychu, která se ovšem obdivu dočkala až rok po smrti režiséra Castlea... v nesrovnatelně obdivovanějším Carpenterově Halloweenu. I zde totiž jsou hlavním předmětem sporu a jeho konečného řešení staré mindráky a nejasnosti. Výraznější inspirace něčím ale není v tomto případě vůbec na škodu (nemluvě o tom, že se plně potvrzuje, jakým zlomem bylo uvedení Psycha do kin), jelikož William Castle je, co se toho nejdůležitějšího v oblasti thrilleru týče - timingu a zasukovaných mozkových závitů - velmi dobrý a nebylo moc minut, které by mě nechaly jen slepě přihlížet. Škoda jen některých zbytečných dialogových pasáží, ne každý se totiž narodí se stejným konverzačním umem jako Hitchcock, a také v jistém slova smyslu vlastní invence. Když jsem si v pozdním dětství psal vlastní povídky, respektive kreslil komiksy, vždycky jsem se je snažil inovovat různými nápady, které ti profesionální autoři neměli. S odstupem času je ale můj pohled na tento autorský rukopis spíše sebeironický. Tím chci říct, že "fright break" v tomto filmu je sice půvabná myšlenka, ale od zájmu o vyvrcholení poměrně odrazuje (a rozesmívá). Přesto jako na sobě nezávislé dílo je Homicidal doporučeníhodným, v rámci žánru standartně napínavým a v kontextu filmové historie je důležité zmínit, že Castle se svému vzoru Hitchcockovi filmařsky vyrovnává více, než například hollywoodská kultovní postava Ed Wood Orsonu Wellesovi. Zní vám toto srovnání divně? Dnes sice ano, ale vzpomeňte si, že Wood byl za svého života zapomenutou osobou a rehabilitován byl až v druhé polovině osmdesátých let. S ohledem na fakt, že Castle je o parník zručnější filmař, si myslím, že by se tento sympatický a vtipný uvaděč svých děl mohl dočkat podobného následování. P.S. Zvláštní poděkování Oskarovi za pasující titulky. 80%(28.12.2010)

  • - Jediný film, v ktorom sa objavila herečka vystupujúca pod menom Jean Arless. V skutočnosti to bol pseudonym, ktorý si Joan Marshall zvolila práve pre úlohu Emily. (Snovv)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace