poster

Chaplin v zábavním parku

  • anglický

    Kid Auto Races at Venice

  • anglický

    Kids Auto Races

  • anglický

    The Pest

Krátkometrážní / Komedie

USA, 1914, 11 min

Režie:

Henry Lehrman

Scénář:

Charlie Chaplin

Producenti:

Mack Sennett
(další profese)
  • Radko
    ****

    Prvý film, kde sa Chaplin zjavil vo svojom typickom úbore tuláka s paličkou, fúzikmi, klobúkom a veľkými, rozčaptanými topánkami. Mätúci český preklad názvu má len málo spoločné s dejom. Nejde totiž o klasický zábavný park, ale o automobilový okruh určený mládežníkom. Charlie sa snaží po celú dobu filmu dostať do záberu kamery, nakrúcajúcej priebeh pretekov. Pobieha po ceste, pletie sa do cesty okolo prúdiacim pretekárom, usporiadateľom, kameramanovi. Za jeho konaním je túžba pochváliť sa v liste frajerke, že "celý čas bol na dráhe". Ide síce len o rozvinutie jedného jednoduchého nápadu, ale neustála snaha sa votrieť kamsi, kam nepatríte a odkiaľ ste neustále stále brutálnejšie vyhadzovaní, bola v Chaplinovom podaní neodolateľne pôvabná.(14.5.2006)

  • sud
    ***

    Teprve druhý Chaplinův filmeček, ve které vlastně vůbec poprvé vystupuje ve svém obvyklém oděvu. Není to ani tak moc groteska, nebo to až tak moc nefunguje, je to spíše krátký dokument o závodech dětských aut. Jediný gag, kdy se Charlie motá otravnému fotografovi před objektivem, sám Charlie mnohokrát překonal.(2.6.2007)

  • filmmovier
    ***

    Chaplinova předváděčka se před kamerou (tady se poprvé objevil v Tulákově kostýmu) s nulovým dějem (kromě toho, že se furt všude cpe, občas ho něco málem přejede a nepohodne se s režisérem), ale docela tu funguje a je to poměrně dost zábavné a díky nesmírně krátké délce to fakt nestačí nudit (což by asi stačilo, být to delší), ale kvůli dobrému pocitu musím dát jen tři hvězdy, protože, přiznejme si to, tenhle film opravdu není v Chaplinově filmografii žádné veledílo a i spousta jeho raných filmů je lepších. Jednoduchý nápad, potěší, pobaví, funguje a je to zdařilé, historicky je to velmi cenné, ale objektivně mi z toho vychází asi "jen" 65%, ačkoliv velmi, velmi silných.(2.7.2018)

  • anais
    *

    Marně přemýšlím, co chtěli autoři tímto filmkem říci. Charlie chodí na nějakém automobilovém závodě po silnici a snaží se dostat před objektiv kamer. Sem tam ho sice málem přejede nějaké to auto, jinak ale groteska neobsahuje nic, co by se dalo označit slovem "děj", nebo nějaký výraznější gag. Tedy ani není, co hodnotit. (jako první film s postavou Tuláka by si ho však paradoxně žádný Chaplinův fanda neměl nechat ujít!)(22.5.2006)

  • LegoMan69
    **

    Celou dobu se Chaplin snaží dostat do záběru kameramana, který zase chce natočit závod automobilů. Nejdřív Chaplina odstrkuje ze záběru a pak do něj kope a Chaplin se furt vrací a motá se tam. Jako děj tam není vůbec žádný, zato to slouží dobře jako dokument. Uvidíte kolik mnoho lidí na takové závody chodilo, uvidíte staré závodní "sporťáky" takže z pohledu jako dokumentace nějakých závodů to beru. Nicméně jako groteska se tam furt opakuje to vyhazování ze záběru kamery a moc mě to nebralo. Jako párkrát jsem se usmál a ten ksicht do kamery na konci byl boží, ale jeden, dva boží momenty to nezachrání.(15.3.2015)

  • - Film byl do kin uveden jako jednocívkový společně s populárně naučným snímkem Olives and their Oil (1914). (SeanBean)

  • - Druhý Chaplinův film a vůbec první kde se Chaplin objevuje jako Tramp. (Kulmon)

  • - Vztah mezi režisérem a postavou tuláka na plátně není nepodobný tomu, jaký měli Chaplin a Lehrman mimo plátno. Neshody mezi Lehmanem a Chaplinem narůstaly s každým jejich dalším společným filmem, jelikož si Chaplin vymohl dovolení zasahovat i do režie. Lehrman pro společnost Keystone natočil ještě čtyři filmy, poté následoval herce Forda Sterlinga k jeho nové filmové společnosti. (SeanBean)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace