poster

Máří Magdaléna

  • Velká Británie

    Mary Magdalene

  • USA

    Mary Magdalene

  • Austrálie

    Mary Magdalene

  • Slovensko

    Mária Magdaléna

  • Nový Zéland

    Mary Magdalene

Drama / Historický

Velká Británie / USA / Austrálie, 2018, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Yahey
    *****

    Film, který mě chytil za srdce. Kamera putuje po širokých pásmech krajiny, kde člověk je nepatrný a chudý, jako ptactvo, kamení nebo lístky ve větru. Není jasné, kdo přesně Ježíš je, ani co se snaží říct. Jeho žáci se mezi sebou hádají. Ale Magdalena je jeho slovy od začátku unesena a následuje jej až k jeho konci. On se jí dívá do očí a nic neříká, protože ví, že byl pochopen. Do očí, které se neptají po zázraku, mesiášství, důkazech Boha, revoluci v Judeji, armagedonu ani zázracích, do očí, které jen pochopily cosi z lidskosti.(13.4.2018)

  • Lima
    *****

    Neuvěřitelně čistý film. Ve svém prostém sdělení a skromné síle obrazu. Sice se míjí s mým světonázorem a do budoucna dám vždy raději přednost podvratnému a interpretačně mnohem bohatšímu Scorseseho majstrštyku, ale tohle Davisovo nahlížení na „nejslavnější příběh ze všech“ skrze ženské oči byl velmi osvěžující a nedá se ani říct, že byl silně konzervativní (zdánlivě), protože jak vám také osvětlí závěrečné titulky, s postavou Máří Magdaleny se to mělo v očích církevních pohlavárů po celá staletí tak trochu jinak, eufeministicky řečeno. A Mara a Phoenix tady jedou herecký absolutorium.(4.8.2018)

  • anatheman
    ****

    Velmi milé překvapení! Film mě potěšil svým pozvolným tempem. Děj je velice volný. Spíše se zde střídají obrazy, k jejichž propojení stačí, aby byl divák vybaven tradičním kulturním základem. Tento postup je zdůrazněn především v druhé polovině snímku, kdy se takřka přelétly zásadní momenty posledních Ježíšových dnů. To ale koresponduje s rozvržením kompozice. Rovněž musím ocenit komorní feeling snímku. Velkou roli zde hrají záběry na pusté kamenité scenérie, čímž je budována svébytná mystická atmosféra. A co se týče tématické složky filmu? Myslím si, že byla zachována čistě duchovní náplň. Můžete sice hledat dnešní "průřezová" témata, ale já se do tohoto pátrání pouštět nehodlám. Hlavní myšlenky díla se zaměřují zcela na něco jiného. A k tomu je zde patrná snaha o objektivitu, takže se nabízí širší prostor pro interpretaci. U herců musím říct, že Rooney byla vybrána velmi dobře. A Joaquin? Je pravda, že jsem si na něj musel zvyknout, neboť jej mám spojeného s diametrálně rozdílnými rolemi. Zároveň jeho ztvárnění Ježíše bylo poněkud netradiční. V průběhu sledování jsem ale došel k závěru, že uspěl. Na závěr je třeba vyznamenat Jóhannssonův soundtrack. Ačkoli již mezi námi není, vždy jej vzkřísí tóny jeho úchvatné hudby. Celkově uděluji filmu silné 4 hvězdičky!(28.3.2018)

  • Tft
    **

    Máří Magdaléna uspávačka hadů. Jak ukázal Scorsese se Silence, náboženský film se dá natočit klidně tří hodinový a dokáže nebýt ubíjející nudou. Mary Magdalene je pravý opak, nějakou dobu už sem neviděl film, u kterého jsem počítal každou minutu do konce. Občas se sice objeví nějaký pěkný záběr, který vás dokáže z té nudy vytrhnout, ale pokud chtěl Garth Davis očistit jméno Maří Magdalény, měl k tomu zvolit trochu přístupnější formát. Svojí ukolébávající atmosférou Mary Magdalene jen málokoho neuspí, to vede k neochotě nad filmem nějak hlouběji přemýšlet a nakonec to znamená, že si z toho celého vlastně nic neodnesete, celý význam Mary Magdalene je proto nulový. Nemastný, neslaný šedý film, na kterém je nejzajímavější Joaquin Phoenix jako Ježíš, jeho herecký výkon ale natolik vyčuhuje z břitkosti celého filmu, že vlastně působí komicky špatně. Rooney Mara se to snaží vyvážit a moc výhrad proti jejímu výkonu nemám, ale ani pochvalu si rozhodně nezaslouží, už jen za podivný výběr role. Co mě nejvíc na tom celém mrzí je mrhání talentu, Garth Davis je schopný režisér, jen by potřeboval trochu nasměrovat, herce dostal taky prvotřídní, je ale vidět, že na práci s hereckou smetánkou by měl zapracovat, místy to totiž vypadá, že ani pořádně nevědí co mají hrát. Jediný důvod proč si film pustit vidím v práci kameramana Greiga Frasera, jehož výkon je asi to jediné pozitivní na celém filmu. 38%(8.11.2018)

  • poz3n
    **

    Celý film působí jako nějaký studentský low cost biják, do kterého náhodou zabloudili dva dobří herci. Ten pocit vytváří jednak téměř nulová práce s prostorem (kombinace zvoleného záběrování a užití nízké hloubky ostrosti u velké části bližších záběrů), s tím související výběr lokací a práce se scénou (vlastně jsme buď někde na stráni, u moře anebo v chatrči a kromě samotných herců tam nic jiného není) a to vše doplněné o levné CGI dokreslovačky. Bohužel nelze opomenout ani střihovou skladbu filmu, která se často pere s takovými základy, jako je osa anebo třeba vhodná volba velikostí záběrů. Vše zmíněné podle mého názoru rozhodně nenaplňuje standard, který tak nějak automaticky od hollywoodských snímků očekávám. Co se týče vyznění filmu, měl jsem pocit, že chápu, jakou emoci/náladu se mi Garth Davis snaží předat, bohužel jsem se nemohl ale zbavit pocitu, že se mu to příliš nedaří. Naopak jsem si říkal, jak zajímavě by podobné téma mohl zpracovat třeba Malick s Lubezkim. V podání Davise však zůstává Máří upachtěným filmem, kterému zoufale chybí šikovné zpracování a výraznější výrazové prostředky. Takhle mi nezbývá, než si z filmu odnést následující poznatky: Máří Magdaléna byla fakt kočka, Ježíš byl ubrečený emař a apoštolové tak trochu banda idiotů. No nekup to. 4/10(12.4.2018)

  • - Natáčelo se od 3. října 2016 do 2. prosince 2016 v Itálii (Apulie, Sicílie, Matera a Neapol). (BMW12)

  • - Během natáčení filmu se z hlavních představitelů Joaquina Phoenixe a Rooney Mara, kteří do té doby byli jen přátelé, stal oficiální pár. (raininface)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 28. února 2018 v Národní galerii v Londýně. (BMW12)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace