poster

Vražda v Orient expresu (S12E03) (epizoda)

  • Velká Británie

    Murder on the Orient Express

  • Slovensko

    Vražda v Orient exprese

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie, 2010, 1 h 30 min

  • FireTight
    ****

    Vražda v Orient-expresu je to vskutku nadprůměrná, o tom žádná, ale nemohu se zbavit dojmu, že předchozí díly byly o kapánek lepší. Především jsem hned od začátku věděl, jak to celé dopadne (což je teda moje chyba, ale i samotný film to dával až příliš okatě najevo) a vyšetřovací část byla opravdu krátká (Poirot v podstatě jen vyslechl všechny cestující ve voze a už měl pachatele). Ale na druhou stranu, zhruba závěrečná dvaceti minutovka má opravdu něco do sebe a řadí se mezi nejlepší pasáže snímku. Abych byl upřímný, pro Poirota to muselo být morální dilema jako prase... Herecké výkony snad ani netřeba hodnotit, opět velmi solidní, Sucheta není potřeba komentovat. Jednička, jak jinak. Až na ty scény s růžencem, to mi k tomuto slavnému detektivovi nějak nesedělo.(31.12.2010)

  • Marigold
    *****

    Bezmála geniální adaptace románu a navíc skvostná aktualizace už trochu okoukaného seriálu. Poirot dovedený eticky ad absurdum, od "whodunit" detektivky do svíravého a místy až nesnesitelně intenzivního dramatu o spravedlnosti. Nebýt pár odporných digitálních kašírek je to mistrovská stavba, kterou podpírá Suchetova temná strana síly a dost netradiční instance boha, který tentokrát zvítězí nad silou detektivovy racionality. Ještě nikdy nebyl Poirot tak zranitelný tím, co vyšetřuje - a ještě nikdy nebyl tak důsledně bezmocný a poražený. Philip Martin odvedl brilantní práci a pro mě zcela bez pochyb natočil nejvyjímečnější a nejodlišnější poirotovku, která mě osobně svou syrovostí, temnotou a rozbitím pevného rámce tradiční detektivky naprosto dostala.(15.1.2011)

  • Finarfin
    ***

    Jejejej. Tohle byl prostě přešlap. Hrozně moc jsem se těšil na nejzpracovávanější (a možná i nejlepší) předlohu A. Christie a na to jak v ní bude vypadat David Suchet. Stalo se, ale co jsem nečekal. Po množství filmů, kde je Poirot v Suchetově podání vykreslen jistým způsobem, je z nepochopitelných důvodů jeho profil v tomto filmu změněn na moralistického, katolického (přestože se předchozí filmy tomuto tématu poměrně pečlivě vyhýbaly) zabšklého páprdu, pro kterého je zákon nade vše (viz. schválení ukamenování ženy). Skvělá detektivní zápletka s neuvěřitelným vyvrcholením se pak bohužel ztrácí v morálním dilematu. Je to v naprostém rozporu s předchozími příběhy, kdy Poirot nechá třeba i hlavního padoucha uprchnout, protože k němu chová sympatie potěšen tím, že případ vyřešil. Připomeňme si například jeho chování v závěru adaptace Smrt na Nilu, to byl pravý Poirot, nostalgický, chápající. Nemohu si pomoct, ale stará zpracování Vraždy v Orient-expresu toto nepřekoná a nezachrání to ani tradičně brilantní David Suchet.(23.1.2012)

  • brando
    ***

    Suchetova Poirota mám velice rád,považuji ho za jediného filmového Poirota a mám nakoukáno většinu z jejich dvacetileté symbiózy.Toto je první film, který hodnotím pouze 3 hvězdy.Vůbec se nedá srovnat s klasickou verzí ze 70.let, ať už co do obsazení se týče, nemluvě o zpracování a vyznění filmu.Kouzlo, které měly Poirotovy filmy v 90.letech(Smrt Lorda Edwara,Vražda Rogera Acroyda,Vraždy podle Abecedy,Vánoce Hercula Poirota nebo třičtvrtěhodinový seriál) vymizelo s filmem Vražda v Mezopotámii(2001),mimochodem poslední film ve kterém se objevila postava kapitána Hastingse a právě po tomto filmu dostaly Poirotovy filmy zcela odlišný feeling(nepřirozený kontrast barev) i celkovou atmosféru, nemluvě o absenci charakterů, bez kterých se V 90. letech Poirotovy filmy neobešli(Hastings,Japp,Lemonnová).Jsem rád za každý nový "Poirotův" film, ale lehkou pachuť po jeho zhlédnutí, vzhledem ke kvalitě filmů z 90.let, nejde přehlížet.(2.1.2011)

  • Ezis
    ***

    Už dlouho se nestalo, že bych z nějakého filmu měla tak rozporuplné dojmy. Kdyby se nejednalo o Agathu Christie a Poirota, byl by to film naprosto výborný. Souhlasím se všemi pochvalnými komentáři, které tu jsou. Ale... velké Ale. Ono se o Agathu Christie a Poirota jedná, a seriál se předtím dvacet let držel úplně jiného stylu. Drsné scény se sebevraždou a ukamenováním podle mě k Poirotovi prostě nepatří - pokud se Agatha zmínila o nějaké takové události, tak vždycky jen stručně, v náznaku. A rozhovory o spravedlnosti sice byly zajímavé, jenže jsem je nebyla schopná brát vážně. I když byly výborně natočené i zahrané, celou dobu jsem měla spíš pocit nějaké frašky. Později mně došlo, proč. Agatha totiž psala lehké knihy čistě pro zábavu a potrápení mozku, a podle mě si byla naprosto vědoma toho, že děj, který vyplodila, je poněkud absurdní, nereálný a nerealizovatelný. A teď ho někdo vzal a udělal z něj podklad pro vážný, temný film s úvahami o morálce, zodpovědnosti, zločinu a trestu... ale málo platné, lehkost a nereálnost původní předlohy místy prosvítá. Dá se to asi přirovnat k situaci, kdy by někdo scénu od Monty Pythonů vzal smrtelně vážně a zinscenoval ji jako Shakespearovu tragédii. Obojí je výborné, ale úplně odlišné, a spojit to podle mě nelze.(2.10.2014)

  • - Pro natáčení exteriérů scén, odehrávajích se v Istanbulu, posloužila Valletta, hlavní město Malty. (a.kopecka)

  • - Zápletku příběhu autorce poskytla autentická kriminální událost té doby, a to únos a vražda ani ne dvouletého syna amerického pilota Ch. Lidbergha, hrdiny prvního sólového přeletu přes Atlantik. (annes)

  • - Námět románu se zrodil v roce 1931 během návratu autorky novely z Ninive domů na Vánoce. Někteří zajímavý spolucestující se tak stali předlohou pro literární postavy. (annes)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace